Dla biznesu
Coaching
Coaching rozumiemy jako proces pomagania drugiej osobie, mający na celu dotarcie do jej szczytowych możliwości. Istotne są tu dwa punkty odniesienia. Jeden to osoba, z jej możliwościami i ograniczeniami, a drugi aspekt to środowisko biznesowe, w którym ta osoba ma osiągać założone rezultaty.
Jest to skomplikowany, wielopoziomowy proces – wymagający pracy i doświadczenia na dwóch płaszczyznach – zarówno bogatego doświadczenia w obszarze pomocy psychologicznej jak i praktycznej wiedzy o funkcjonowaniu różnych organizacji biznesowych – zdobytej w wieloletnim kontakcie z tymi organizacjami. Istotą coachingu nie jest używanie jakichś określonych metod czy technik podczas sesji coachingowej. Mogą być one jedynie pomocnym narzędziem, które towarzyszy temu co w coachingu najistotniejsze – spożytkowaniu doświadczenia coacha w celu wzmocnienia potencjału Klienta do osiągania ważnych dla niego celów.
Potrzeba takiej pracy może wynikać zarówno z własnych potrzeb jak i z potrzeb organizacji, której zależy na rozwoju osób o strategicznym znaczeniu dla firmy.
Employee Assistance
Jest to zlecane przez firmy wsparcie psychologiczne pracowników w sytuacjach zawodowych i pomoc w problemach na styku życia zawodowego i osobistego
Znaczną część trudnych sytuacji – zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym – osoba dorosła potrafi samodzielnie rozwiązać. Jednak zdarzają się takie, które są trudne nawet dla osoby, która do tej pory samodzielnie radziła sobie ze wszystkim.
W tej sytuacji skorzystanie z profesjonalnego wsparcia psychologicznego może:
Umożliwić rozeznanie sytuacji i poszukanie możliwości rozwiązań trudnej sytuacji życiowej bądź zawodowej
Przyspieszyć rozwiązanie problemu – np. problem mobbingu może być rozwiązany w ciągu tygodni a nie miesięcy
Uniknąć odroczonych skutków nierozwiązanego problemu – np. uzależnienia, wypalenia zawodowego